Friday 16 May 2014

Trend Baru Temuduga IPG

Assalamualaikum...

Nak cerita sikit,hari tu ada pegi interview untuk IPG..Untuk ujian pertama pun dah berbeza dengan dulu.Dulu pegi terus buat Medsi sekali ngan interview tapi sekarang kita kena buat ujian UKCG dulu.UKCG tu apa?
Ia adalah satu ujian untuk menguji ketahanan fiZikal kita.Ada 6 jenis kecergasan  termsuk lah bleep test.Memang susah yang tu.Semput kot.Fuhhh~


Alhamdulillah,aku lepas walaupun rasa macam tak lepas dah hari tu.Hahaha.So,aku berjaya untuk ke temuduga.Aku dapat temuduga di IPG kampus Tunku Bainun.Kat sana..Haaaa,nak cerita.Temuduga dia memang lain sesangat sangat.Tak ada temuduga individu tapi berkumpulan.Punya la aku prepare untuk individu.Tak ade?Hahhhhh.....Takpe.Aku relaa.Hahaha..Ada banya sesi untuk hari tu.Ada pukul 9,10.30 and seterusnya.Aku kena tengahhari rembang nuhh..Penat kot.Aku ditempatkan dengan semua pelajar matrikulasi untuk dalam ujian temuduga berkumpulan.Satu kumpulan ada 8 orang.First sekali bila kami masuk kami diminta untuk menyerahkan borang akuan calon dan salinan2 berkenann yang telah disahkan.Yang original punya dia minta letakkan dalam file untuk dia tengok.Okey,bila dah masuk macam biasa,kami diharuskan untuk memperkenalkan diri masing-masing dan selepas tu penemuduga tu beri kami untuk tonton satu video dan beri pendapat tentang video yang kami tonton tu.Alhamdulillah lagi,video tu ada kena mengena dengan kos yang aku ambil kat USM hari tu jadi aku boleh la jawab sedikit sebanyak tentang perkara itu.Video tu tentang satu pusat pemulihan komuniti dan OKU(orang kelainan upaya).Jadi alert la dengan perubahan-perubahan untuk pendidikan ye sekarang.Peace ;)

Gud luck untuk semua calon!


No comments:

Post a Comment